Fler platser till PT Small Group – Styrketräning för dig som kvinna 50+

Nu är bokningen öppen till sensommarens starter. Nytt för HT2024 är att vi erbjuder två nivåer, läs mer för att hitta rätt för dig!
13 juni 2024

Fler platser till PT Small Group – Styrketräning för dig som kvinna 50+

Nu är bokningen öppen till sensommarens starter av PT Small Group – Styrketräning för dig som kvinna 50+

Missa inte att boka din plats i tid, då det endast finns 5 platser per grupp och de kan komma att fyllas snabbt.

 

Nytt för HT2024 är att vi erbjuder två nivåer:

Steg 1 är för dig som är aktiv i vardagen och vill lära dig mer om din kropp och komma igång med styrketräning anpassad till dig som kvinna 50+. 

Kursstart 22 augusti kl 18.00 BOKA

Steg 2 är för dig som kvinna 50 + och som tränar regelbundet ett par gånger i veckan (gym/gruppträning), men vill vidareutvecklas i din styrketräning och utmana dig själv efter egen förmåga. 

Kursstart 26 september kl 18.00 BOKA

 

Om kursen:

Under klimakteriet sker många förändringar i kroppen. Vallningar, trötthet, viktuppgång, nedstämdhet, yrsel, irritation är bara några symptom. Ett effektivt sätt att lindra symptomen är fysisk aktivitet och styrketräning. Studier visar att de kvinnor som styrketränar 2–3 gånger i veckan kan halvera sina klimakteriebesvär jämfört med kvinnor som är fysiskt inaktiva. Förutom att styrketräning får dig att må bättre och ökar självkänslan så stärker det, eller bromsar nedbrytningen av, skelettet.

Kurserna leds av vår Personliga tränare och Stark genom klimakteriet-certifierade coach Maria Mansfeld.

Genom egen erfarenhet samt många PT-timmar i ryggen hjälper Maria dig att må bättre, att känna dig sedd och förstådd samt att bli starkare både mentalt och fysiskt.

 

Recensioner från kurser.se. Snittbetyg 4,7 av 5.